måndag 12 augusti 2013

Brunt, svart och vitt.

Bild härifrån via här


På bilden ovan ser man ett exempel på vad man i feng shui kallar för rusande energi. Man känner vad som bidrar till det om man kollar på bilden. De blanka golven, de vita väggarna och det ljusa i taket.  Man kan känna hur känslan i rummet skulle landa med en tung, rustik, mönstrad matta under bordet. 

Det runda bordet, lampan och stolarna ... magiskt fina, fastän alla element inte finns där. De olika materialen skapar en härlig kontrast som känns harmoniska tillsammans.

Ha en skön måndagskväll!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du förklarar så himla bra så att även en sån som jag förstår vad feng shui vill berätta.
    Det finns liksom inget som stoppar i rummet. Man känner att blicken raskt far förbi allt och landar borta vid det bortersta fönstret.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej igen! :)

    Jag måste fråga dig om råd. Jag köpte den blå färg som Jannike (add simplicity) har i sitt tv-rum och tänkte ju måla vår ena vägg i vardagsrummet med den färgen. Men eftersom jag nu har en matta där i exakt samma färg så tycker jag att det blir för mycket och tänkte måla fondväggen i sovrummet med den färgen istället. Nu läste jag att blå färger kan dämpa passionen och jisses det vill vi verkligen inte, det räcker att vi har två småbarn hemma. ;0)
    Hur ska jag tänka? Vilka toner ska jag ta in på textil för att få bort den nackdelen med blå vägg?

    Kanske vore en idé till ett inlägg? :0)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej Linda!

    Tusen tack gulliga du för dina kommentarer!
    Jag kommer att haka på med detta i ett inlägg!

    KRAM

    SvaraRadera